دبستان و پیش دبستانی غیردولتی دخترانه دانشگاه صنعتی اصفهان
سال اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی 
قالب وبلاگ
نويسندگان

 

همکار گرامی سرکار خانم آدمی

مصیبت وارده(درگذشت خواهر گرامیتان) را خدمت  شما و خانواده محترم تسلیت می گوییم.از خداوند منان برای شما ودیگر عزیزان صبر مسئلت می نماییم.

مارا در غم خود شریک بدانید.

[ ۱۳٩۳/٢/٢۸ ] [ ٧:۳٢ ‎ق.ظ ] [ مدیریت دبستان ]

باسلام به همکاران ساعی دبستان دخترانه وپسرانه

طبق بخشنامه باخبر شدیم که مدارس ابتدایی دانشگاه صنعتی درتشکیل گروههای آموزشی آموزشگاهی که شامل برنامه های: (تبادل تجارب وتعامل افکار واندیشه های معلمی وبررسی وتحلیل طرح هاوبرنامه های آموزشی وارتقای صلاحیت حرفه ای)بود. بین مدارس،برتر اعلام شدند.

باسپاس از این عزیزان که هر ماه 2تا3ساعت بعدازظهروقت خود راصرف این فعالیت سودمند می کردند.وتشکراز سرکار خانم حاتمی وحق بین کهگزارش ها را تدوین می نمودند.

خداقوت به همه ی عزیزان

[ ۱۳٩۳/٢/٢۳ ] [ ۸:٠٢ ‎ب.ظ ] [ مدیریت دبستان ]

 

استادگفت:با دوست جمله بساز.....خندیدم لبخند

صفر داد!!

اما او هرگز ندانست با دوست دنیا می سازند....

نه جمله؟

[ ۱۳٩۳/٢/٢۳ ] [ ٧:٠٢ ‎ب.ظ ] [ مدیریت دبستان ]

حضرت‌على‌ ( ع‌ ) نخستین‌ فرزند خانواده‌ هاشمى‌ است‌ که‌ پدر و مادر او هر دو فرزند هاشمی اند . پدرش‌ ابوطالب‌ فرزند عبدالمطلب‌ فرزند هاشم‌ بن‌ عبدمناف‌ است‌ و مادر او فاطمه‌ دختر اسد فرزند هاشم‌ بن‌ عبدمناف‌ مى‌باشد . خاندان‌ هاشمى‌ از لحاظ فضائل‌ اخلاقى‌ و صفات‌ عالیه‌ انسانى‌ در قبیله‌ قریش‌ و این‌ طایفه‌ در طوایف‌ عرب‌ ، زبانزد خاص‌ و عام‌ بوده‌است‌ . فتوت‌ ، مروت‌ ، شجاعت‌ و بسیارى‌ از فضایل‌ دیگر اختصاص‌ به‌ بنى‌هاشم‌ داشته‌ است‌ .

فاطمه‌ دختر اسد به‌ هنگام‌ درد زایمان‌ راه‌ مسجدالحرام‌ را در پیش‌ گرفت‌ و خود را به‌ دیوار کعبه‌ نزدیک‌ ساخت‌ و چنین‌ گفت‌ :

" خداوندا ! به‌ تو و پیامبران‌ و کتابهایى‌ که‌ از طرف‌ تو نازل‌ شده‌اند و نیز به‌ سخن‌ جدم‌ ابراهیم‌ سازنده‌ این‌ خانه‌ ایمان‌ راسخ‌ دارم‌ . پرودگارا ! به‌ پاس‌ احترام‌ کسى‌ که‌ این‌ خانه‌ را ساخت‌ ، و به‌ حق کودکى‌ که‌ در رحم‌ من‌ است‌ ، تولد این‌ کودک‌ را بر من‌ آسان‌ فرما " ! لحظه‌اى‌ نگذشت‌ که‌ دیوار جنوب‌ شرقى‌ کعبه‌ در برابر دیدگان‌ عباس‌ بن‌ عبدالمطلب‌ و یزید بن‌ تعف‌ شکافته‌شد .

فاطمه‌ وارد کعبه‌ شد ، و دیوار به‌ هم‌ پیوست‌ . فاطمه‌ تا سه‌ روز در شریفترین‌ مکان‌ گیتى‌ مهمان‌ خدا بود . و نوزاد خویش‌ سه‌ روز پس‌ از سیزدهم‌ رجب‌ سى‌ام‌ عام‌ الفیل‌ فاطمه‌  را به‌ دنیا آورد .


دختر اسد از همان‌ شکاف‌ دیوار که‌ دوباره‌ گشوده‌ شده‌بود بیرون‌ آمد و گفت: " پیامى‌ از غیب‌ شنیدم‌ که‌ نامش‌ را " على‌ " بگذار . "

میلاد مولود کعبه مبارک باد.

پدر! گرچه خانه ما از آینه نبود؛ اما خسته‏ ترین مهربانی عالم، در آینه چشمان مردانه ‏ات، کودکی‏ هایم را بدرقه کرد، تا امروز به معنای تو برسم.
می‏ خواهم بگویم، ببخش اگر پای تک درخت حیاط مان، پنهانی، غصه‏ هایی را خوردی که مال تو نبودند!
ببخش اگر ناخن‏ های ضرب‏ دیده ‏ات را ندیدم که لای درهای بسته روزگار، مانده بود و ببخش اگر همیشه، پیش از رسیدن تو، خواب بودم؛ اما امروز، بیدارتر از همیشه، آمده‏ ام تا به جای آویختن بر شانه تو، بوسه بر بلندای پیشانی‏ ات بزنم. سایه‏ ات کم مباد ای پدرم!
آن روزها، سایه ‏ات آن‏قدر بزرگ بود که وقتی می ‏ایستادی، همه چیز را فرا می‏گرفت؛ اما امروز، ضلع شرقی نیمکت‏ های غروب، لرزش دستانت را در امتداد عصایی چوبی می‏ ریزد.

این، تصادف قشنگی است که امروز در تقویم، کلمات هم ‏معنی، کنار هم چیده شده ‏اند. یعنی در دائرة المعارف عشق، پدر، ترجمه علی علیه ‏السلام است.

روز پدر بر تمامی پدران بزرگوار مبارک باد.

ایام اعتکاف ملتمس دعا....

[ ۱۳٩۳/٢/٢٢ ] [ ٩:٤۱ ‎ق.ظ ] [ مدیریت دبستان ]

به اطلاع دانش آموزان عزیز  می رسانم که دبستان در فعالیت تئاتر ، موفق به کسب رتبه سوم گردید . این موفقیت را به :

مهرسا فتحیان - بیتا لطفی - مبینا محمد سلطانی - پونه سلطانیان - پرنیا تقی مومنی و شیوا هیبتیان در پایه سوم تبریک می گویم  و انشاالله شاهد موفقیت های روز افزون شماعزیزان باشم .

جا دارد از سرکار خانم نوربخش همکار فعال و دلسوز دبستان تقدیر و تشکر کنم .

[ ۱۳٩۳/٢/٢٢ ] [ ٩:٢٩ ‎ق.ظ ] [ مدیریت دبستان ]

خداوندا تو را سپاس می گوییم که زندگی را به زیور نیایش آراستی و بچه های سوم ما را در جمع بندگان و عبادت کنندگان پذیرا گشتی 

دختر گلم جشن عبادت بر شما مبارک باد.

امیدوارم با عمل به دستورات الهی موجبات خشنودی خدای متعال را فراهم سازید.

[ ۱۳٩۳/٢/٢٢ ] [ ٩:٢٢ ‎ق.ظ ] [ مدیریت دبستان ]


چند تذکر مهم برای آمادگی دانش آموزان درامتحان

                                                                                       
1- قبل از شروع امتحانات با توکل به خدا و خواندن دعا و آیاتی از قرآن مجید به خود آرامش دهید.

2- بخاطر داشته باشید توانایی هرکس منحصر به فرد است.برای کاری که می خواهید انجام دهید تلاش کنید؛ هرچند نتیجه مطلوب حاصل نکنید.

3- سعی کنید سوألات امتحان را یکی یکی و به ترتیب نگاه کرده و پاسخ دهید و از خواندن تمام سوألات هم زمان با هم خودداری کنید؛ زیرا باعث اضطراب می شود.

4- لوازم مورد نیاز برای امتحان از قبیل : مداد ، خودکار، پاک کن و .... را همیشه همراه داشته باشید.

5- فهمیدن سوأل نصف جواب است . پس سوألات را خوب بفهمید تا پاسخ درست را دریابید.

6- به نقش تغذیه در یادگیری توجه نمائید.خوردن گوشت قرمز، سبزیجات، مواد پروتئینی،تنقلات اعم از بادام ، پسته، گردو و مویز ذهن فرد را برای یادگیری آماده تر می کند.

7- هیچگاه خوابیده و در حالت درازکش به مطالعه نپردازید زیرا باعث خواب آلودگی می شود. بهترین زمان برای مطالعه ابتدای صبح و شب قبل از خواب می باشد.

8- یادداشت برداری هنگام مطالعه و خط کشیدن زیر نکات مهم مطلب و انگشت کشیدن زیر عبارات و جملات درسی در یادگیری و تداوم آن بسیار مؤثر است.

9- بعد از جلسه امتحان به سراغ جواب سوألات نروید.مهم نیست که چطور امتحان داده اید ؛وقتی نتیجه امتحان را گرفتید، متوجه می شوید.

10- همیشه به خاطر داشته باشید فرصت برای جبران وجود دارد و دنیا به آخر نرسیده است.

 توصیه هایی به والدین گرامی

1- انتظارات خود را با توانایی های فرزندمان هماهنگ کنیم و از او توقع بیش از حد نداشته باشیم.

2- عملکرد فرزندمان را باخودش مقایسه کنیم، در صورت پیشرفت اوراتشویق کنیم و در غیر اینصورت در صدد علت یابی و رفع آن باشیم.

3- از غیبت کردن فرزندمان در ایام و نزدیکی امتحانات حتی الامکان خودداری کنیم، زیرا در این دوران درسها دوره می شوند و فرزندمان می تواند اشکالات احتمالی خود را از معلم بپرسد.

4- در ایام امتحان فضای خانواده را شاد و آرام نگه داریم و از مشاجره و برخوردهای لفظی بخصوص با فرزندمان خودداری کنیم.

5- ساعت خواب فرزندانمان را طوری تنظیم کنیم که خواب مورد نیاز آنها تأمین شود، به عبارت دیگر شبها زودتر بخوابند تا صبح زودتر بیدار شوند.

6- توجه داشته باشیم کسب نمره بد فرزندانمان در امتحان به معنی بد بودن آنها نیست، بلکه بدان معناست که فعالیت آنها در آن درس کم بوده است.

7- بر توانایی های فرزندمان تأکید کنیم تا اعتماد به نفس او تقویت شود.

8- به فرزندمان اطمینان دهیم که در کنار او خواهیم بود و اگر مشکلی داشت او را یاری خواهیم کرد.

9- برنامه امتحانی فرزندمان را در جایی نصب کنیم و به آنها بگوییم ، روی هر امتحانی که می دهند یک خط بکشند.

10- در ایام امتحان از شرکت در جشن ها و میهمانی ها و یا برگزاری میهمانی حتی المقدور خودداری کنیم.

موفق باشید.

[ ۱۳٩۳/٢/۱۸ ] [ ٧:٤٩ ‎ب.ظ ] [ مدیریت دبستان ]

مقامت را معیاری برای قیاس وبهایت را میزانی برای حساب نیست.چه جای تمجید؟که سراپا مجدی وچه جای تقدیر؟که سراپا قدری.

[ ۱۳٩۳/٢/۱٧ ] [ ٦:٠۸ ‎ب.ظ ] [ مدیریت دبستان ]

باسلام به دانش آموزان پایه سوم

به اطلاع عزیزان سومی می رسانم مسابقه احکام روز چهارشنبه 10/2/93 در دبستان بر گزار می شود.منتظر موفقیت های شما عزیزان می باشم......

با تشکر فراوان  از معلم عزیزمان سرکار خانم جوکار که در این رابطه (آموزش احکام)تلاش زیادی کردند.

[ ۱۳٩۳/٢/۸ ] [ ۸:۱۳ ‎ب.ظ ] [ مدیریت دبستان ]
 باسلام به دخترای گل ششمی

 

کل  آزمون :

70 سوال در فرصت پاسخگویی 80 دقیقه ای

تفکیک دروس :

1-آموزش قرآن وهدیه های آسمانی (10سوال با ضریب 2)

2-فارسی (15 سوال با ضریب 2)

3-مطالعات اجتماعی (5 سوال با ضریب 1)

4-تفکر وپژوهش ( 5 سوال با ضریب 1)

5-علوم تجربی ( 15 سوال باضریب 2)

6-ریاضی ( 20 سوال باضریب 3)

زمان آزمون :

ساعت 9 صبح روز پنج شنبه 18 اردیبهشت ماه93

باآرزوی عاقبت به خیری برای همه شما.

[ ۱۳٩۳/٢/۸ ] [ ٧:٥٩ ‎ب.ظ ] [ مدیریت دبستان ]

ارتباط با کودکان و نوجوانان

اولین نیاز روانی کودک، مهر و محبت و دوست داشتن اوست.

ابراز محبت، موجب دلگرمی و علاقه مندی کودک به شما و زندگی خواهد شد.

راه مناسب آغاز دوستی با کودکان، کاهش انتقاد‌ها و توقعات و به حداقل رسانیدن صحبتهای منفی در مورد کارهای آنهاست.

قدم اوّل: شناخت سطح درک و میزان فهم کودکان

توجه دقیق به مراحل رشد، سطح توانایی‌های عقلی، میزان اطلاعات و خزینه کلمات و معانی آنها، از وظایف اولیۀ شناخت و کار اولیا و مربیان در ارتباط با کودکان است.

آیا کودک در مرحلۀ حسی حرکتی و درک و فهم اعمال ملموس است، یا برای آموختن و درک مفاهیم انتزاعی و مجرد آمادگی دارد؟

در درجۀ اوّل، باید بفهمیم که کودک از جهت رشد ذهنی و عقلی در چه مرحله‌ای است.

قدم دوم: شناخت سطح درک اخلاقی کودکان

آیا در مرحله‌ای است که کارهای ارزشی و اخلاقی را بر اساس پیامد‌ها و نتیجه‌های ملموس آنی و ظاهری آن ارزیابی می‌کند، یا این که می‌تواند نیّت و هدف و ارزشی را که در پس هر عمل و کاری نهفته است ببیند و درک کند؟

البته درک و رشد اخلاقی جدای از مراحل رشد عقلی و ذهنی کودک نیست.


ادامه مطلب
[ ۱۳٩۳/٢/۸ ] [ ۱:۱۸ ‎ب.ظ ] [ مدیریت دبستان ]

40اصل اساسی در تربیت فرزند

از حقوقی که فرزند، به پدر خود دارد این است که:

1-       مادر وی را احترام کند.

2-       برای او نام خوب انتخاب نماید.

3-       به کودک قرآن بیاموزد.

4-       او را به پاکی و پاکدلی پرورش دهد.

پدر، در حکومتی که نسبت به فرزند دارد مسئول است که او را:

1-       مؤدب و با اخلاق پسندیده پرورش دهد.

2-       فرزند را به خداوند بزرگ راهنمایی کند.

اصل اول: احترام به همسر

اصل دوم: انتخاب نام خوب

اصل سوم: آموزش قرآن

اصل چهارم: پرورش و پاک دامنی

اصل پنجم: پرورش اخلاقی

اصل ششم: هدایت به الله

 


ادامه مطلب
[ ۱۳٩۳/٢/۸ ] [ ۱:٠۳ ‎ب.ظ ] [ مدیریت دبستان ]
.: Weblog Themes By WeblogSkin :.
درباره وبلاگ

همکاران عزیزواولیای بزرگوارسلام علیکم 1-نظراتی که ناچاراً باید نام همکار عزیزی در آن باشد حتماً به صورت خصوصی ارسال شود ، بدلیل حفظ حرمت همکاران از نمایش عمومی اینگونه نظرات معذور خواهم بود. 2- در صورت صلاحدید و البته با اطمینان خاطر، مشخصات خود خصوصاً ایمیل تان را اعلام تا نتیجه پیگیری مشکل و مسئله مورد طرح شما بزودی و به صورت موردی به شما اعلام گردد. 3- دانش آموزان و اولیا و همکاران محترم مطالب زیبا از جمله خاطرات خوب کلاس و مدرسه ، نکات آموزنده ، شعر و ... را ارسال تا به نام خودتان در وبلاگ منتشر گردد.
امکانات وب